Gelen Yorumlar

Merdan BAYRAM 09/Şubat/2011

Sayın Hocam ALLAH(CC) sizden Razı olsun, bereketli ömrünüzü daha uzun etsin ki biz de bilgilerinizden faydalanalım.Çünkü asrımızda değerli bilgilerinize muhtacız. (Sizi daha önce dinleme şerefine nail olmuş biriyim)

birol 03/Ağustos/2011

hocam aydınlattığınız için teşekkür ediyorum

yasin akpolat 19/Şubat/2013

Allah razı olsun değerli kırkıncı hoca efendi hazretlerinden ...ancak bu kadar net ve anlaşır bir şekilde anlatılır ve itizal ehli olanlar bu kadar açık anlatılabilir...Allah uzun ömürler versin tüm Nur ehillerine..

23/Ocak/2014


Allah Razi olsun degerli hocam... Allah ömrünüzü, sihhatinizi ve hizmetinizi daim eylesin... Muzaffer Alev Kopenhag

Ali Rıza Aktaş 19/Kasım/2015


'“Yâni, insanın başına gelen şiddetli hâdiseler ve felâketler Allah’ın ezelî ilminde, Levh-i Mahfûz’da, daha o musibet, yer (dünya) ve nefisleriniz yaratılmadan önce yazılmış bir takdirdir.'Hocam Levh-i Mahfûz’da ki bilgilere nasıl ulaşacağız,insanlar arsındaki tek fark takva ya olduğuna göre ve takvada bilmeyi, bilgiyi gerektirdiğine vede kul tarafından tercihi çabayı gerektirdiğine göre ve de Kuran da Levh-i Mahfûz kavramı ile bütün bilgilerin eksiksiz yeri olarak gösterdiğine göre Kuran dışında bir bilgi deposunu (kitabıLevh-i Mahfûz)işaret ettiğine göre akıl düşünmek dışın da bir yol kalıyor mu?Biz Allah'ı idrak ederken (Hidayetin Allah'ın takdiri ile olduğunu biliyoruz.)Cüzi ve Külli iradeyi yeteri kadar kavraya biliyor muyuz?İnsan aklının düşünme yeteneğini ve kapasitesini yeteri kadar etüt edebildik mi? Buna bağlı olarak 'Kelimei Tayyibe' ile bağlantılı yorumunuzu ve bilgilerinizi esirgemezseniz minnettar kalacağım.Selamün aleyküm.




Değerli Kardeşimiz; buradan soru cevaplanmamaktadır. Sorunuzu sorularlaislamiyet.com sitemize gönderebilirsiniz. Selam ve dua ile...


Melek Sarı 26/Kasım/2015

Allah razı olsun.

YUSUF 16/Kasım/2017

cok güzel bir yazı olmuş.elinize emeginize saglık

nedim demirbaş 20/Aralık/2017

mutezileyi diğer itikat mezheplerinden ayıran özellik akılcılığı bir görüş olarak benimsemiş olmalarıdır.kurandaki hükümlerin bir bilgi olduğu kanaatine inanırlar aynı zamanda.felsefenin güncel hayatı tanzim etme anlayışının vardığı bir sonuçtur.allahın sıfatları ve bilgisinin bir ürünüdür mahlukat.insana bahsedilen hürriyetle açıklanır irede.insanın suç işleme özgürlüğü allahın takdirine bağlı değildir.bu ilahi adaleti gerektiren bir konudur.zülme neden olan haksızlıklar insanın bir fiilidir.hayır ve şerrin insanın seçme özgürlüğüne bağlı olarak dünyada bir kesbe medar olduğu görüşü ayetlerle açıklanır.onlar kendi nefislerine zülmediyorlardı ayeti bunun açık bir delilidir.en büyük tehlike insanın kendi nefsi için yaşamasıdır.mutezilenin bu konuya bakışı insanın hayır ve şer ekseninde iyiliği seçme iradesidir kurana ve dine uygun düşen bir yaşam için.maddiyunun iddia ettiği gibi kainatın varlığı tesadüflerle açıklanamaz.insan bu noktada tanrıyı aklıyla bulma mükellefetiyle yaşar.imam maturidinin savunduğu bu görüş akılcılığın islam felsefesindeki anlayışta mutezileyle benzerlikler taşıdığı görülür.